Algemene voorwaarden

 

Artikel 1 – Definities

 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Ondernemer: Florestliving, gevestigd op Meeuwenlaan 19, 8321 XB Urk, Nederland, KvK nr. 98519042, BTW nr. NL005340461B06, bereikbaar via info@florestliving.nl en +31(0)621979234.

  • Afnemer: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf (Consument) of de natuurlijke of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf (Zakelijke Afnemer) en een overeenkomst aangaat met de Ondernemer.

  • Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst die tussen de Ondernemer en de Afnemer wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand (de webshop).

  • Producten: De kunstplanten, kunstbomen en toebehoren die door Florestliving worden aangeboden.

  • Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor de Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de Overeenkomst op afstand.

  • Bedenktijd: De termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht (14 dagen).


 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Florestliving en op elke tot stand gekomen Overeenkomst op afstand tussen de Ondernemer en de Afnemer.

  2. Voordat de Overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Afnemer beschikbaar gesteld op zodanige wijze dat deze door de Afnemer eenvoudig kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

  3. Indien de Overeenkomst (op afstand) elektronisch wordt gesloten, wordt de Afnemer geacht akkoord te gaan met de voorwaarden.


 

Artikel 3 – Het Aanbod

 

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  2. Het aanbod van Florestliving bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van de producten door de Afnemer mogelijk te maken.

  3. Afbeeldingen en specificaties van de kunstplanten en kunstbomen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De Ondernemer kan echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten (kleurafwijkingen zijn mogelijk door scherminstellingen).

  4. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Ondernemer niet.


 

Artikel 4 – De Overeenkomst

 

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Afnemer van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. Indien de Afnemer het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.

  3. Florestliving behoudt zich het recht voor om de bestelling te weigeren of hieraan bijzondere voorwaarden te verbinden, indien daartoe gegronde redenen zijn (bijvoorbeeld bij vermoeden van fraude).


 

Artikel 5 – Prijzen en Betaling

 

  1. Alle in het aanbod van Florestliving genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.

  2. De prijzen van de aangeboden producten worden niet verhoogd gedurende de geldigheidsduur die in het aanbod staat vermeld, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven of andere wettelijke regelingen.

  3. Betaling dient te geschieden volgens de betaalmethoden die worden aangeboden op de website (bijv. iDEAL, creditcard).

  4. De Afnemer heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Ondernemer te melden.

  5. Bij niet-tijdige betaling is de Consument rente verschuldigd en is de Ondernemer gerechtigd de gemaakte incassokosten in rekening te brengen conform de wet.


 

Artikel 6 – Levering en Uitvoering

 

  1. Florestliving zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.

  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de Afnemer aan de Ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

  3. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Florestliving tot het moment van bezorging aan de Afnemer of een vooraf aangewezen en aan de Ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

  4. De vermelde levertermijnen zijn indicatief; hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Indien de levering vertraging ondervindt, ontvangt de Afnemer hierover bericht.


 

Artikel 7 – Herroepingsrecht (uitsluitend voor Consumenten)

 

  1. De Consument kan een Overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.

  2. De bedenktermijn gaat in op de dag nadat de Consument of een vooraf door de Consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen.

  3. Tijdens de bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag slechts in die mate worden uitgepakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de Consument het product wenst te behouden.

  4. Indien de Consument gebruik maakt van zijn Herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn middels het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Florestliving.

  5. De Consument zendt het product onverwijld, doch binnen 14 dagen na de melding van herroeping, retour. De kosten voor retourzending komen voor rekening van de Consument.

  6. Florestliving betaalt het aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product, terug.


 

Artikel 8 – Garantie en Conformiteit

 

  1. Florestliving staat er voor in dat de producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid.

  2. Een door Florestliving, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de Consument op grond van de Overeenkomst tegenover de Ondernemer kan doen gelden.

  3. Klachten over zichtbare gebreken of tekorten dienen na levering schriftelijk aan Florestliving te worden gemeld binnen een redelijke termijn (bij voorkeur binnen 14 dagen na levering).


 

Artikel 9 – Klachtenregeling en Geschillen

 

  1. Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de Afnemer de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Florestliving.

  2. Bij Florestliving ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een indicatie van wanneer de Afnemer een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

  3. Op Overeenkomsten tussen Florestliving en de Afnemer waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.